huisstijl

Dag Louis,

Je ziet… Ik gebruik de pagina’s op je site zélfs om je van munitie te voorzien.

Zoals gezegd: een aansprekend merk vraagt om een aansprekende huisstijl.
Een huisstijl die de waarden en belofte van het merk helder communiceert, en gezien wordt.
De visuele basis daarvoor is een onderscheidend beeldmerk, dat zich laat vertalen in en op alle communicatiedragers.

De merkbelofte van SOL draait om de gedachte dat door een kantelende blik –door anders tegen zaken aan te (leren) kijken– geijkte patronen worden doorbroken en het perspectief van betrokkene(n) verandert. Waardoor ruimte ontstaat voor ontwikkeling.

Het beeldmerk van SOL verbeeldt deze gedachte/propositie middels de pay off  ‘Kantel je blik. vergroot je perspectief’. Vormgegeven aan de hand van een abstract bewegend ‘grid’. Zie het oude beeldmerk hieronder.

 

 

 

Naar aanleiding van onze tweede bijeenkomst, waarin je aangaf af te zien van ‘SOL’ als merknaam en te kiezen voor ‘Louis Steeman, bijgaand drie alternatieven voor het beeldmerk: Persoonlijk heb ik voorkeur voor de onderste variant: gebaseerd op het oorspronkelijke uitgangspunt van doorbreken van patronen, veranderend perspectief, ruimte nieuwe mogelijkheden. Strak en laat zich mooi animeren.

Maar dan wel in combinatie  met de pay off: “Sterkt leiderschap“.

Da’s een aardige vertaling van ’empowerment / powering etc’. Want, juist nét geen Grammaticaal Correct Nederlands (GCN). Waardoor je wat uit te leggen hebt,als klanten erop wijzen. Én… daardoor harder beklijft. (Zie ‘Achmea ontzorgt’).