Bij de totstandkoming van mijn boek legde ik studenten, docenten, leidinggevenden en collega’s de vraag voor wat niet-weten voor hen betekent. Hieronder enkele antwoorden. Over niet-weten Dans Chris Hazelbach, lerarenopleider aan de CALO Hogeschool Windesheim zegt dat...
Naar aanleiding van een gesprek met Ad Molenaars over de Kracht van niet-weten, d.d. 6 februari 2015 We ontmoeten elkaar in een café in Den Bosch. Ik ken Ad als een schoolleider die voortdurend de verbinding zoekt met mensen en hen ruimte laat om samen mooi onderwijs...
‘Het’ heeft ook kennis. Chris Hazelebach, lerarenopleider aan de CALO Hs. Windesheim Met onze kennis kunnen we niet alles weten. We weten het niet, maar gelukkig weet het het zelf ook veel. Het heeft ook kennis. Zoals in het voorbeeld van de dans,...
“Ik weet het ook écht niet” zegt Jan Paul Beekman ergens halverwege het interview dat ik in Utrecht met hem heb op een mooie middag in december 2014. Veel mensen vinden dat lastig en hebben het gevoel dat ze controle kwijt zijn, als het echt niet meer...
Door: Inge Essing, teamleider Raayland College 30 november 2014 Ik wil de hersenspinsels die door mijn hoofd gaan met deze zoektocht in kaart brengen, dus vanaf nu ga ik mijn journey bijhouden. Naar aanleiding van de lead and learn 2-daagse blijven de volgende...