Strategieën en interventies, monitoren, borgen, leidinggeven aan professionals



Dit schema sluit aan bij de volgende artikelen, elders op deze site:

  • ‘Over leidinggeven aan ontwikkeling’ (onder ‘leidinggeven vanuit de toekomst)
  • ‘Verschijningsvormen van scholen en schoolontwikkeling (onder ‘passende organisatie’)
  • Een Streefbeeld ontwikkelen voor je school (onder ‘passende organisatie’)
  • Naar een onderstroom die mééwerkt (onder ‘leidinggeven vanuit de toekomst’)

Het invullen van dit schema is een vingeroefening om je te helpen systematisch en integraal te werken aan veranderingen in de onderwijs en/of organisatie.

 

Verschijningsvorm

Waar staan we nu & wat is onze veranderopdracht?

Waar staan we over 3 of 4 jaar?

Wat is onze veranderaanpak?

Interventies, monitoren, borgen gedurende het proces van veranderen

Wat heb ikzelf te doen als leidinggevende?

Buiten
Visie MissieWat drijft ons? / Wij zijn van betekenis
Onderwijsconcept
Onderwijsorganisatie
Organisatie (Structuur, PZ, huisvesting, financiën, …)
Coördinatiemechanismen
Regels en afspraken
Werkterrein
Cultuur
Groepsdynamische processen
Leiderschap
Gedrag, ontmoeting
‘Thema’s’ die spelen
Werkterrein
Binnen
Oordelen, opvattingen, overtuigingen
Vaardigheden, kwaliteiten, talenten
Normen
Waarden
Oud zeer
Kwaliteiten, talenten
DrijfverenWat drijft mij? / Ik ben van betekenis
En verder: ……

 





Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *



LOUIS' LAATSTE BLOGBERICHTEN >

Overdenkingen, bespiegelingen en actualiteit. Van Louis Steeman.Bekijk hier Louis' Blog...

Piekeren en de kracht van een vraag (2)

Blog over de kracht van niet-weten

Zonnetje?

Ik zit in het zonnetje en vraag me af waarom X, gisteren bij een overleg, zo agressief reageerde op...

De kracht van een vraag (1)

Blog over de kracht van niet-weten

Huh?

Anouk zegt in de Metro van 4 maart over haar rol in The Voice: “ik voelde me als een...

Het conferentieoord-gevoel Blog over de kracht van niet-weten

Het conferentieoord-gevoel Bij een tweedaagse op de hei doe je met je collega’s inzichten op, maak je plannen en leer je dingen die je zó...

Deze website slaat cookies in uw browser op uw computer op. Deze cookies worden gebruikt om een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden en om uw bezoek aan onze website te volgen in overeenstemming met de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming. Als u besluit om u af te melden voor tracking, wordt er een cookie in uw browser ingesteld om deze keuze een jaar lang te onthouden.

Accepteer or Nee, sta niet toe